„Fast & Furious” - Meet Kodak Polska po raz jedenasty!

 

Warszawa, 07.06.2017
Firma Kodak Polska po raz jedenasty już zaprosiła przedstawicieli drukarń i firm poligraficznych, wydawnictw, agencji reklamowych, a także firm współpracujących oraz mediów na doroczne spotkanie z cyklu Meet Kodak Polska. Tym razem odbywało się ono 1 czerwca w hotelu Holiday Inn w Józefowie pod Warszawą i zgromadziło około 160 osób. Esencją wydarzenia była jak zawsze duża dawka wiedzy, która spotkała się z zainteresowaniem uczestników. Efektem tego były ciekawe dyskusje, towarzyszące prezentacjom podczas konferencji.  Wiodącymi tematami jej tegorocznej edycji były obecne trendy rynkowe w zakresie rozwiązań dla druku offsetowego i fleksograficznego. Spotkanie przebiegało pod hasłem „Fast & Furious”, które – zdaniem organizatora – jest odzwierciedleniem współczesnych czasów: wymagań rynku i zachowań konsumentów.

„Druk potrafi zmieniać świat na lepszy”
Tegoroczną konferencję Meet Kodak Polska rozpoczęła Jolanta Wiśniewska, dyrektor zarządzająca Kodak Polska, prezentacją zatytułowaną „Druk potrafi zmieniać świat na lepszy”. Po przywitaniu gości i przedstawieniu swojego zespołu omówiła sytuację na rynku druku. Tym, co go cechuje jest – jak mówiła prelegentka – zmniejszające się zapotrzebowanie na druk, na co wpływa kilka czynników. „Aplikacje mobilne umożliwiają błyskawiczną wymianę informacji. Druki transakcyjne mogą być dostarczane drogą elektroniczną. Na rynku książek zaistniały e-booki, zmniejszając ilość drukowanych nakładów, również zleceniodawcy kładą większy nacisk na komunikację elektroniczną, co przekłada się na spadek druku różnego rodzaju materiałów reklamowych. Redukcja nakładów pozostawia wolne moce produkcyjne, co z kolei wpływa na konsolidację poligrafii i niższe ceny” – mówiła Jolanta Wiśniewska. Jednak pewne segmenty rynku - co podkreślała w swoim wystąpieniu - rozwijają się dynamicznie i tu należy szukać kierunku rozwoju dla przedsiębiorstw poligraficznych. Należą do nich druk cyfrowy, opakowania, drukowana elektronika czy druk 3D. Optymizmem, zdaniem dyrektor zarządzającej Kodak Polska, napawa też fakt, że druk wciąż uważany jest za bardzo opłacalny i wydajny sposób dystrybucji treści i pozostaje odrębnym medium komunikacji, lepiej przyswajalnym niż informacje przekazywane w formie elektronicznej. „Takie segmenty jak druk książek, direct mail, druk komercyjny, cyfrowy czy opakowań – to segmenty, gdzie druk pozostanie w najbliższej przyszłości cennym medium – mówiła Jolanta Wiśniewska. – Dochodzą do tego także nowe rynki i aplikacje: druk 3D, druk obwodów elektronicznych, aplikowanie farb przewodzących na różnych podłożach (bateriach, panelach słonecznych, antenach, kondensatorach i wielu innych), drukowanie farbami przewodzącymi – to tylko niektóre z nich. Coraz bardziej istotnymi stają się obecnie także aspekty środowiskowe i gwarantujące stabilność ekonomiczną drukarniom”. Firma Kodak oferuje w tym zakresie szereg rozwiązań ze swojej bogatej oferty, popiera również wszelkiego rodzaju działania prospołeczne. „Jesteśmy świadomi tego, że druk wpływa pozytywnie na wiele aspektów życia w skali świata, dlatego jakiś czas temu rozpoczęliśmy kampanię, mającą na celu promocję tych klientów, którzy obsługują organizacje pożytku publicznego bądź też organizacje charytatywne w zakresie druku” – poinformowała uczestników konferencji Jolanta Wiśniewska. W zakresie programu „Print for good”  Kodak aktywnie wspiera zgłaszające się firmy promując je w mediach społecznościowych, na swoim blogu, opracowując dla nich artykuły czy nagrania video. Wspiera także organizacje, które są przez nich obsługiwane, dlatego – co podkreślała prelegentka – warto zgłosić się do tego programu.
W kolejnej części konferencji Sławomir Iwanowski - regionalny szef sprzedaży w firmie Kodak Polska, przedstawił rozwiązania firmy w zakresie prepressu  i platformę Kodak NexPress, które - jak zapewniał - pozostają niezmiennie w branżowej czołówce. Kodak bowiem - jak podkreślał - od lat oferuje rozwiązania umożliwiające drukarniom uzyskiwanie większej rentowności, m.in. dzięki wydajności i automatyzacji. W szczególności firma kładzie nacisk na jakość, jaką one gwarantują, a także na redukcję chemii, procesu wywoływania oraz zużycia energii elektrycznej. Dąży także do oferowania urządzeń z jak najszerszym spektrum zastosowań, a także do systematycznego eliminowania przestarzałych technologii. Warto przypomnieć, że poza wieloma nowościami wprowadzonymi podczas targów drupa, w tym roku do oferty Kodaka dołączyła bezprocesowa płyta Sonora UV - która dedykowana jest dla aplikacji UV. Sławomir Iwanowski wspomniał, że w skali świata, produkcja płyt Sonora wzrosła o około 30%, co świadczy o coraz większym zainteresowaniu rynku tym produktem i technologią bezprocesową. Prelegent podkreślił również fakt, że firma w tym roku świętuje 21 lat od wprowadzenia pierwszego CtP i odnotowała niedawno sprzedaż 21-tysięcznego systemu CtP.
Sławomir Iwanowski zapowiedział także nowości, jakie już wkrótce Kodak wprowadzi do swojej oferty. Jedną z nich będzie m.in. nowa aplikacja mobilna. Firma zapowiada także szereg udoskonaleń w swoich naświetlarkach, które nadal będą redukować przede wszystkim zużycie energii, w jeszcze większym zakresie zautomatyzują procesy i zapewnią jeszcze wyższą ich stabilizację. W końcowej części omówił nowości wprowadzone w systemie NexPress – m.in. szacowanie zużycia tonera, receptury kolorów specjalnych, planowanie produkcji, zmienną prędkość pracy, druk białym i złotym tonerem, a także możliwość obsługi arkuszy o długości maksymalnej 1219 mm. W czwartym kwartale tego roku Kodak zapowiada też wprowadzenie nowej generacji maszyn cyfrowych - Kodak Max Platform - które cechować będzie nowy wielowiązkowy system naświetlania – multi-bit LED, oferujący rozdzielczość 1200 dpi. W systemach tych zastosowano innowacyjną technologię Kodak Dynamic Imaging, która zapewnia dowolną sekwencję kolorów oraz liniaturę do 250 lpi. Urządzenie, jak zapewnia Kodak, oferować będzie  fotograficzną jakość wydruków. Kończąc swoją prezentację Sławomir Iwanowski wspomniał o pozytywnych zmianach w serwisie tej firmy. Elementami tych zmian są m.in. badania satysfakcji klientów, szkolenia operatorów, zdalne wsparcie, programy wymiany urządzeń, pomoc „Media Specjalisty” i wiele innych.   
Z kolei Jacek Galiński, kolejny prelegent konferencji Meet Kodak Polska, zaprezentował krótką historię dotyczącą rozwiązań flekso w ofercie Kodaka, a także platformę Kodak Flexcel NX, która – jak podkreślał - oferuje najwyższą jakość na dynamicznie zmieniającym się rynku fleksograficznym. To bazujące na technologii NX Advantage rozwiązanie ma zapewnić jeszcze wyższą jakość drukowania, jak też wydajność produkcji. Wśród jego kluczowych funkcji jest m.in. zaawansowany moduł tworzenia wzorców na powierzchni form drukowych (Digicap NX Patterning), bazujący na opatentowanej przez Kodak technologii Advanced Edge Definition, która poprawia transfer farby w różnych aplikacjach, a także kontroluje jej przepływ na krawędziach obiektów. W efekcie uzyskuje się czystszy druk, wyższy kontrast oraz lepsze od strony wizualnej odwzorowanie krawędzi. Proces implementacji usprawnia tu funkcja tagów NX, wykorzystywana przy nanoszeniu wielu wzorców na jednej formie. Nowe funkcje systemu Flexcel NX, wraz z zaawansowaną technologią naświetlania i specjalistycznymi materiałami eksploatacyjnymi, tworzą kombinację pozwalającą  sprostać wymaganiom różnych zastosowań druku fleksograficznego: szerokowstęgowej produkcji na podłożach giętkich, wąskowstęgowej produkcji etykiet, jak też zadrukowywaniu papierów. Prelegent mówił również o zmianach w zakresie produkcji płyt fleksograficznych – nowej linii produkcji płyt Flexcel NX, nowej fabryce, która powstaje, a także o nowym centrum szkoleniowym firmy.
Gościem specjalnym  tej części konferencji był Krzysztof Hołowczyc, znany kierowca rajdowy, który opowiedział swoją historię - o pasji, motywacji i osiąganiu celów. Jak podkreślali uczestnicy, była to ciekawa niespodzianka ze strony firmy Kodak. Prelekcja ta może bowiem stać się inspiracją dla wielu z nich. Krzysztof Hołowczyc mówił nie tylko o swoich sukcesach, ale także porażkach, z jakimi musiał się zmierzyć, a także o tym w jaki sposób świat biznesu może czerpać ze świata sportu.

Oczami klientów: korzyści z zastosowania rozwiązań Kodaka w codziennej produkcji
Ważnym akcentem każdej konferencji Meet Kodak Polska są prezentowane na niej doświadczenia drukarń, które zdecydowały się zastosować w swojej codziennej produkcji najnowsze technologie tego producenta. Tak było również i tym razem. W pierwszej części spotkania wystąpił Andrzej Tatar z firmy Royalpack spod Zielonej Góry, która została laureatem nagrody Sonora Green Leaf Award za rok 2016, jako pierwsza firma z Polski i jedyna firma w regionie Północnej Europy. Sonora Green Leaf Award wyróżnia i promuje klientów rozwiązań Kodaka, którzy podejmują aktywne działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego, m.in. realizując politykę zrównoważonego rozwoju i wdrażając najlepsze praktyki.  
Z kolei w sesji dotyczącej offsetu o swoich doświadczeniach z rozwiązaniami Kodaka opowiedział Jakub Śliwiński z drukarni ColorPrint z Bydgoszczy. Mówił on o technologii bezprocesowej w formacie XXL i jej opłacalności. Drukarnia działa na rynku od początku lat dziewięćdziesiątych, oferując obecnie druk konwencjonalny i UV, specjalizując się w produkcji opakowań kartonowych z tektury litej oraz opakowań kaszerowanych. Od jakiegoś czasu z powodzeniem stosuje płyty bezprocesowe w formacie XXL. Jak mówił prelegent zaletami tych płyt jest redukcja nieprzyjemnych zapachów, eliminują one koszty zakupu wywoływarki, zużycia wody, energii i chemii. Przynoszą więc firmie oszczędności, a tych elementów poszukiwała ona decydując się na nową naświetlarkę. Wszystkie one zostały przez firmę Kodak spełnione.

Dla każdego coś ciekawego – sesje tematyczne
Firma Kodak Polska, podobnie jak w poprzednich latach tak zorganizowała swoje spotkanie, aby każdy jego uczestnik mógł otrzymać jak największą dawkę wiedzy z interesującej go dziedziny. W tym roku dominowały dwa tematy, stąd po pierwszej sesji wspólnej dla wszystkich uczestników firma zaproponowała swoim gościom dwie kolejne – pierwsza związana była z drukiem offsetowym, druga z fleksograficznym. Co ciekawe - jeszcze przed laty sesje dotyczące offsetu gromadziły większą część uczestników konferencji Meet Kodak Polska. Obecnie te proporcje mocno się wyrównały i obie sale, w których odbywały się kolejne części spotkania, były pełne.
W sesji poświęconej drukowi offsetowemu oprócz wspomnianego już wystąpienia Jakuba Śliwińskiego z drukarni ColorPrint, o środkach pomocniczych i ich wpływie na formy drukowe opowiedział Samuel Berth z hubergroup Polska, a Paweł Krasowski z KBA CEE omówił automatyzację przepływu pracy z przygotowalni do maszyny drukującej. Następnie Tomasz Gogacz z firmy Kodak Polska zaprezentował kolejne tematy: „Kodak Unified Workflow Solutions - kontrola kosztów, zarządzanie ryzykiem i efektywny wzrost” oraz „Cloud Services - analityka, niezliczone możliwości”.
W części poświęconej drukowi fleksograficznemu moderatorem i głównym prelegentem był Jacek Galiński. Zaprezentował on m.in. długo oczekiwane przez rynek nowe rozwiązanie - TIFF Assembler Plus; opowiedział również o cięciu płyt na ploterze, i korzyściach, jakie może przynieść kolejne rozwiązanie z oferty Kodaka – Dual Mode. O rezultatach w druku i ułatwieniach w przygotowaniu pracy przy pomocy oprogramowania Prinergy Screening Tower, a także rozwiązań Kodaka opowiedział Paweł Skotarczak z firmy NetFlex. Ostatnim punktem tej sesji tematycznej była dyskusja poświęcona problemom technologicznym, jakie pojawić się mogą w produkcji fleksograficznej, zatytułowana „Flekso jakie jest, każdy widzi… problemy technologiczne na każdym etapie, od ripa do druku, jak sobie poradzić”. Tu do dyspozycji gości oprócz Jacka Galińskiego byli także inni specjaliści i technolodzy: Wojciech Barabasz (Apex/Barmey), Piotr Lis (3M), Marcin Marchewka (Hubergroup Polska), Jerzy Kempiński (Hubergroup Polska), Andrzej Pawłowski (NetFlex), Paweł Skotarczak (NetFlex) i Roman Wrześkiewicz ( Recyl/GRAW).

Stały punkt programu - dobra zabawa
Oprócz bogatej części merytorycznej firma Kodak Polska zadbała - jak co roku -  również o dodatkowe atrakcje dla uczestników 11. edycji Meet Kodak Polska. Wieczorne spotkania, jakie towarzyszą tej konferencji są z jednej strony miejscem wymiany doświadczeń wśród jej uczestników, na co dzień niejednokrotnie konkurujących ze sobą, z drugiej strony - atmosfera wspólnej kolacji - sprawiła, że wszyscy bawili się bardzo dobrze. Dlatego uczestnicy tegorocznej spotkania z Kodakiem wypowiadali się o nim bardzo pozytywnie - zainspirowani nowymi możliwościami rozwoju dla swoich przedsiębiorstw, bogatsi o doświadczenia innych, poinformowani o kierunku przyszłości w branży wracali do swoich przedsiębiorstw pełni pozytywnej energii.

 
pl en

Losowo wybrany członek Polskiej Izby Druku

expoopakowania2017 400x300

reklama
formularz-zamawiania

nowe-wladze-pid2017

Warto przeczytać

Żegnaj Gutenberg


do-pobrania

 


Partnerzy medialni
Po
lskiej Izby Druku:
logom drukarnie
logo drukinfopl
logom opakowanie
logom poligrafika
logom pinp
logom pp
logom printpublishing
logom swiatdruku
logom swiat-poligrafii
digital-business
opakowania-i-etykierty
logom vidart ok
logo wydawca

archiwum

Polska Izba Druku

jest członkiem

Krajowej
Izby Gospodarczej

KIG

separator-white

separator-white

AKTUALNIE

Naszą witrynę przegląda teraz 51 gości 

Statystyka

Odsłon : 8174158