Koenig & Bauer Flexotecnica: nowa nazwa, nowe kierownictwo, nowe wyzwania



Warszawa, 23.10.2018
W ostatnim czasie w firmie Koenig & Bauer Flexotecnica zaszły istotne zmiany. Jej stery przejął Peter Lechner, który na stanowisku CEO zastąpił Christopha Muellera. Przedsiębiorstwo zmieniło też nazwę, co było konsekwencją rebrandingu całej grupy. Jako jedni z pierwszych z nowym kierownictwem firmy, działającej już pod marką Koenig & Bauer Flexotecnica, mogli spotkać się jej polscy klienci i partnerzy handlowi. We wrześniu br. z kilkudniową wizytą do naszego kraju zawitali Peter Lechner – nowy dyrektor zarządzający i Maria Constantino – dyrektor sprzedaży i marketingu.

Dział fleksografii Koenig & Bauer rośnie w siłę
Flexotecnica, włoski producent średnio- i szerokowstęgowych zwojowych maszyn fleksograficznych oraz urządzeń uszlachetniających (do lakierowania i laminowania), stał się częścią Koenig & Bauer w 2013 roku. Firma zmieniła wówczas nazwę na KBA-Flexotecnica, a jej rozwiązania sukcesywnie zaczęły pojawiać się w ofercie lokalnych oddziałów Koenig & Bauer. Podobnie było w przypadku naszego kraju – w 2016 roku maszyny tej marki, od strony handlowej i serwisowej, znalazły się w gestii KBA CEE, działającej obecnie pod nazwą Koenig & Bauer (CEE). Niedługo później szefem nowo utworzonego w spółce działu fleksograficznego został Andrzej Wasielak. Firma rozpoczęła wówczas znaczące wzmacnianie swoich struktur z myślą o klientach z branży opakowań i etykiet bazujących na tej technice drukowania. Miało to związek z wprowadzeniem do jej oferty maszyn KBA-Flexotecnica, a w ubiegłym roku – rozwiązań Nilpeter i Iberica (przy czym druga z wymienionych firm również została przejęta przez Koenig & Bauer i działa obecnie pod nazwą KBA-Iberica).

Polska jednym ze strategicznych rynków Koenig & Bauer Flexotecnica
W czerwcu br. CEO firmy Koenig & Bauer Flexotecnica został Peter Lechner, od wielu lat związany z branżą druku fleksograficznego. Polska to kolejny z ważnych dla firmy krajów, w którym odwiedził on jej kluczowych klientów i partnerów biznesowych.
„Polska jest dla nas jednym ze strategicznych rynków, jeżeli chodzi o kontynent europejski, nie tylko z uwagi na usytuowanie geograficzne, ale przede wszystkim tkwiący w nim potencjał – mówi Peter Lechner. – Mamy tu bardzo ciekawe instalacje, uwzględniające najnowocześniejsze maszyny z centralnym cylindrem z serii Evo. Wymagania ze strony ich użytkowników są bardzo duże, stąd nasza wizyta u kluczowych klientów z Polski”.
Maria Constantino dodaje: „Co więcej, Polska jest jednym z nielicznych krajów w regionie, gdzie maszyny Koenig & Bauer Flexotecnica są wykorzystywane nie tylko do zadrukowywania folii i papieru, ale także kartonu. Świadczy to z jednej strony o ich elastyczności, z drugiej – o sprawności biznesowej naszych polskich klientów, którzy potrafią wykorzystać w pełni ich potencjał technologiczny”.

Budowa struktur z myślą o przyszłości
Peter Lechner podkreśla, że w najbliższych miesiącach działalność zarówno jego, jaki i całego zespołu Koenig & Bauer Flexotecnica, będzie się koncentrować na dalszej rozbudowie i wzmacnianiu struktur handlowo-serwisowych, również w Polsce: „Jesteśmy na bardzo ważnym etapie naszego rozwoju. Systematycznie realizujemy wzrosty przychodów ze sprzedaży – w ostatnim roku wyniósł on 30%. Mamy pełen portfel zamówień, a rozwiązania fleksograficzne mają coraz większy udział w obrotach całej grupy Koenig & Bauer, niegdyś niemal w 100% bazującej na sprzedaży maszyn offsetowych”.
Obecnie produkcja Koenig & Bauer Flexotecnica odbywa się w dwóch lokalizacjach: Tavazzano w północnych Włoszech oraz w Würzburgu w Niemczech. We włoskim zakładzie, zatrudniającym około 130 osób, budowane są wszystkie modele maszyn, w tym najbardziej kompleksowe ich konfiguracje.
„Warto zauważyć, że ten swoisty „mariaż” technologiczny niesie za sobą synergię – mówi Peter Lechner. – Niemcy i Włochy to dwa największe europejskie rynki produkcji i przetwórstwa opakowań. Mamy tu liczną grupę lojalnych użytkowników maszyn Koenig & Bauer Flexotecnica. Z uwagi na położenie geograficzne jesteśmy w stanie sprawnie obsłużyć klientów ze wszystkich regionów Europy. O tym, że idziemy w dobrym kierunku, świadczy nie tylko rosnąca sprzedaż, ale też pozytywny odbiór rynkowy zachodzących w firmie zmian”.
Maria Constantino dodaje: „Wiele dobrego usłyszeliśmy od naszych obecnych i potencjalnych klientów podczas tegorocznej edycji targów Print4All w Mediolanie, na których byliśmy obecni wraz z siostrzanymi spółkami KBA-Italia i KBA-Iberica. Nie tylko zrealizowaliśmy na nich zakładaną sprzedaż, ale odbyliśmy też wiele ciekawych rozmów biznesowych. Część z nich kontynuujemy, m.in. podczas spotkań z naszymi klientami z Polski”.

Nowe modele maszyn – jeszcze w tym roku
W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy firma Koenig & Bauer Flexotecnica wdrożyła szereg udoskonaleń w produkowanych maszynach, które uwzględniają nie tylko możliwość drukowania w różnych technikach (fleksografia, rotograwiura), ale też dodatkowe uszlachetniania i wykańczanie podłoży (ich zapowiedź znalazła się już na targach drupa 2016, gdzie pokazany został model Neo XD LR, pozwalający na zadrukowywanie różnorodnych podłoży giętkich z zastosowaniem farb wodnych, rozpuszczalnikowych, LED-UV oraz EB). Jak zapowiada Peter Lechner, niebawem w ofercie Koenig & Bauer Flexotecnica pojawi się zupełnie nowa maszyna: „Poza dalszym rozwojem technologicznym i inżynierskim, wszystkie nasze rozwiązania przejdą unifikację wizerunkową – będą oferować jednolity design i kolorystykę. Podobny zabieg miał miejsce w przypadku maszyn offsetowych Koenig & Bauer, co spotkało się z bardzo pozytywnym przyjęciem rynku”.
Jak dodaje, firma wychodzi tym samym naprzeciw zmieniającym się potrzebom i oczekiwaniom rynkowym: „Obserwujemy wzmożony popyt na maszyny nisko- i średnionakładowe, o szerokości 820 mm, komplementarne w stosunku do tzw. szerokiej wstęgi. Klienci oczekują rozwiązań dedykowanych krótkim seriom, umożliwiających szybkie przezbrojenie, a przy tym bardziej proekologicznych, dostosowanych do obecnych, restrykcyjnych wymogów, np. względem opakowań żywnościowych. Stąd coraz większe zainteresowanie produkcją z zastosowaniem farb wodnych, co obserwują także nasi partnerzy technologiczni, m.in. z Polski. Liczy się przy tym ergonomia pracy i możliwość obsługi maszyny przez jednego operatora. Wszystkie te aspekty braliśmy pod uwagę, tworząc nowe i udoskonalając już istniejące w naszym portfolio maszyny i urządzenia” – mówi Peter Lechner.
Andrzej Wasielak, kierujący działem fleksograficznym w firmie Koenig & Bauer (CEE) podsumowuje: „Wizyta nowego kierownictwa Koenig & Bauer Flexotecnica w Polsce zbiegła się w czasie z istotnymi zmianami zachodzącymi w samej firmie, nie tylko wizerunkowymi. Z rozmów z naszymi polskimi klientami i partnerami technologicznymi wynika, że są one bacznie obserwowane i dostrzegane. Cenią sobie oni również fakt, że użytkowane przez nich maszyny znajdują się w Polsce w gestii globalnego dostawcy, jakim jest Koenig & Bauer. Ze swojej strony dołożymy wszelkich starań, by zapewnić naszym polskim klientom obsługę posprzedażową na najwyższym poziomie, a w niedalekiej przyszłości – zrealizować kolejne wdrożenia rozwiązań marki Koenig & Bauer Flexotecnica”.

 
pl en

Losowo wybrany członek Polskiej Izby Druku

spotkanie

banerek 187x57px

-all4pack- baseline date uk

reklama
formularz-zamawiania

Warto przeczytać

Żegnaj Gutenberg


do-pobrania

 


Partnerzy medialni
Po
lskiej Izby Druku:
logom drukarnie
logo drukinfopl
logom opakowanie
logom poligrafika
logom pinp
logom pp
logom printpublishing
logom swiatdruku
logom swiat-poligrafii
digital-business
opakowania-i-etykierty
logom vidart ok
logo wydawca

archiwum

Polska Izba Druku

jest członkiem

Krajowej
Izby Gospodarczej

KIG

separator-white

separator-white

AKTUALNIE

Naszą witrynę przegląda teraz 42 gości 

Statystyka

Odsłon : 8861929