Informacje o konkursie
Polska Izba Druku jako ogólnopolska organizacja samorządu gospodarczego, reprezentująca całe środowisko poligraficzne, organizuje od 1996 roku konkurs o nagrodę "Złotego Gryfa". Konkurs ma na celu:
- promocję drukarń, które wykonują produkcję poligraficzną na wysokim poziomie jakościowym,
- możliwość skonfrontowania jakości wyrobów z konkurencyjnymi drukarniami,
- potwierdzenie wiarygodności wykonywania jakościowo dobrej produkcji,
- uzyskanie świadectwa dającego większe możliwości pozyskiwania zleceniodawców,
- posiadanie wizytówki firmy na wykonywanie usług poligraficznych dla zagranicznych zleceniodawców.
W obecnej edycji Konkursu wyroby poligraficzne są podzielone na następujące kategorie:
- produkt wielobarwny w oprawie prostej
- produkt wielobarwny w oprawie złożonej
- czasopismo wielobarwne
- produkt jedno- lub dwubarwny w oprawie prostej
- produkt jedno- lub dwubarwny w oprawie złożonej
- opakowanie z nadrukiem
- etykieta
- produkt informacyjno-reklamowy
- kalendarz
Zwycięzcy poszczególnych kategorii otrzymują statuetki "Złotego Gryfa", prawo jego używania jako znaku graficznego na blankietach firmowych oraz przywilej zamieszczania na swoich wyrobach tekstu: Drukarnia jest laureatem konkursu o nagrodę "Złotego Gryfa 2015".
Laureaci nagród słusznie chlubią się znakiem "Złotego Gryfa", który jest świadectwem, że dany zakład poligraficzny wykonuje dobrą produkcję, co w konsekwencji daje wymierne korzyści z rozszerzenia się kręgu zleceniodawców.
Ambicją każdego zakładu poligraficznego w Polsce powinien być udział w tym konkursie. Niech gryf, który jest starym symbolem poligrafów, nadal będzie znakiem dobrej jakości.