KONKURS ZŁOTEGO GRYFA
Konkurs Złotego Gryfa to najstarszy i najbardziej prestiżowy konkurs poligraficzny w Polsce, organizowany przez Polską Izbę Druku od 2001. Nazwa „Złoty Gryf” nawiązuje do mitycznego stworzenia – gryfa – symbolu siły, doskonałości i czujności. Statuetka Złotego Gryfa stała się rozpoznawalnym znakiem jakości w poligrafii – posiadanie jej to swoisty „znak jakości premium” w branży.
Celem Konkursu jest promocja najwyższej jakości wyrobów poligraficznych, wspieranie innowacyjnych rozwiązań technologicznych w poligrafii, integracja środowiska branżowego, promocja zasad zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnej produkcji poligraficznej, budowanie prestiżu polskich firm poligraficznych na rynku krajowym i międzynarodowym, podkreślanie roli edukacji i doskonalenia zawodowego w sektorze poligrafii, realizacja misji Polskiej Izby Druku, polegającej na reprezentowaniu interesów branży oraz podnoszeniu standardów produkcji poligraficznej.
Laureaci 2024 to: Drukarnia POZKAL Sp. z o.o., ArtDruk Zakład Poligraficzny Andrzej Łuniewski, Drukarnia SKLENIARZ, Włodzimierz Skleniarz, REGANTA Szlascy Sp.J., Drukarnia DAKO Kozioł i wspólnicy Sp. J., MMP Neupack Polska Sp. z o.o., CDM Packaging Sp. zo.o., FANO Sp. z o.o., Aniflex Głowacka Wojtaszek Sp. J.,TFP-Grafika Sp. z o.o., OMNIDRUK Sp. z o.o., OPINION Strefa Druku Sp. z o.o., Walstead Kraków Sp. z o.o., OPOLGRAF S.A., Akademia Techniczno-Artystyczna Nauk Stosowanych w Warszawie, Zespół Szkół Ekonomicznych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Rzeszowie, Politechnika Warszawska, Wydział Technologiczny Mechaniczny, Zespół Szkół Zawodowych nr 6 im. Joachima Lelewela w Poznaniu.
Polska Izba Druku z przyjemnością ogłasza kolejną edycję prestiżowego Konkursu „Złoty Gryf 2025” – najważniejszego wydarzenia promującego innowacyjność i najwyższe standardy jakości w polskiej poligrafii.
Dlaczego warto?
- 17 kategorii – od produktów jedno- i wielobarwnych przez opakowania, etykiety, kalendarze i wielkoformatową reklamę po wyróżnienia specjalne: Zielony, Uczniowski, Studencki i Belferski Gryf.
- Obiektywna ocena prac przez niezależną Komisję Konkursową według transparentnych kryteriów jakości druku, estetyki i innowacyjności.
- Prestiż i promocja – laureaci otrzymują statuetkę, dyplom i prawo do używania znaku „Złoty Gryf” w komunikacji marketingowej.
Kluczowy termin
- Okres wykonania prac:1 września 2024 r. – 30 września 2025 r.
- Nadsyłanie zgłoszeń: do 31 października 2025 r.
Opłaty
- 500 zł + VAT – pierwsza zgłoszona praca
- 200 zł + VAT – druga praca
- 100 zł + VAT – trzecia praca
Kategorii edukacyjnych (Uczniowski, Studencki, Belferski Gryf) nie obowiązują opłaty.
Gala finałowa
Spotkajmy się podczas uroczystej Gali Złotego Gryfa w Hotelu Mazurkas, Ożarów Mazowiecki, 28 listopada 2025 r.
WIĘCEJ INFORMACJI ZNAJDZIESZ TU:
Jak zgłosić pracę?
- Wybierz odpowiednią kategorię i wypełnij właściwy formularz (załączniki nr 1–5 do Regulaminu).
- Dostarcz wymagane egzemplarze prac wraz z kartą zgłoszeniową na adres:
Zakład Technologii Poligraficznych, Politechnika Warszawska, ul. Konwiktorska 2, 00-217 Warszawa (z dopiskiem „Konkurs Złoty Gryf”). - Skan karty zgłoszeniowej i potwierdzenie przelewu (jeśli dotyczy) prześlij na adres: alicja.jarzabek@izbadruku.org.pl
- UWAGA! Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie trzy prace, przy czym każda praca musi być zgłoszona w odrębnej kategorii
Pełny Regulamin, opisy kategorii i kryteria oceny znajdą Państwo w poniższych załącznikach.
Nie zwlekaj! Pokaż światu swój najlepszy projekt poligraficzny i dołącz do grona najbardziej innowacyjnych firm i twórców branży. W razie pytań pozostajemy do dyspozycji.
Dr hab. Inż. Jerzy Petriaszwili – Politechnika Warszawska, Zakład Technologii Poligraficznych
Andrzej Tomaszewski – Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Poligraficznego
Andrzej Rowicki – ekspert flexografii
Maciej Hoffman – Izba Wydawców Prasy
Prof. Stefan Jakucewicz – Politechnika Warszawska,
Przemysław Śleboda – Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Poligraficznego
Dr Leszek Markowski – Politechnika Warszawska, Zakład Technologii Poligraficznych
Piotr Dobrołęcki – „Magazyn Literacki KSIĄŻKI”, „Biblioteka Analiz”, „Kwartalnik Literacki
Wyspa”
Beata Pyś-Skrońska – Polska Izba Opakowań
Jacek Stencel – Polskie Stowarzyszenie Sitodruku i Druku Cyfrowego
Prof. Artur Frankowski – Akademia Sztuk Pięknych, Wydział Wzornictwa
Andrzej Palacz – “Wydawca”
ZAŁĄCZNIKI INFORMACYJNE ORAZ ZAŁĄCZNIKI DO WYPEŁNIENIA:
PLIKI INFORMACYJNE (format PDF):
PLIKI DO UZUPEŁNIENIA (format DOCX):






































































